Kā nodrošināt darba aizsardzību?

chemo_splashDarba aizsardzība, darba vides riska faktori, darba aizsardzības instrukcijas un darba drošības speciālists – šie četri un vēl daudzi termini jaunajiem komersantiem nereti sagādā daudz jautājumus, veidojot vidi, kur tiks nodarbināti cilvēki. Un pamatoti, jo darba aizsardzība ir obligācija, kas jāievērouzņēmumu, nodibinājumu vai citu tamlīdzīgu iestāžu dibinātājiem un vadītājiem.. Lai attiecīgais objekts varētu paredzēt un samazināt nelaimes gadījumu varbūtību, izpildītu darba aizsardzības likumdošanas pieprasījumus, ir svarīga atbildīgā persona jeb darba drošības speciālists. Tas var būt algots darbinieks, specializēta ārpakalpojuma pārstāvis vai arī pats darba devējs (ja objektā strādā 10 vai mazāk cilvēku). Visi iepriekš uzskaitītie varianti paredz sertificētu darbību, tātad obligātus kursus diploma iegūšanai vai augstāko izglītību ar atbilstošu kvalifikāciju. Vairāk uzzini šeit!

Pirmais solis, lai iestādē pastāvētu veiksmīga darba aizsardzība, ir speciālista izpēte, kā rezultātā tiek secināti iespējamie darba vides riska faktori. Tie var būt ļoti dažādi, piemēram, laboratorijās visaktuālākie būs tādi faktori, kā ķīmiskie elementi un to toksiskā reaģēšana neveiksmīga savienojuma gadījumā u.tt. Izrietot no atlasītajiem faktoriem, ir jāpasūta darba aizsardzības instrukcijas, kas iekļauj nepieciešamos darba kārtības noteikumus, piemēram, rīcības plānu evakuācijas gadījumā, ugunsdrošības nosacījumus u.tt. Tās ir paradzēts izmantot vismaz 1 reizi gadā, kad izvēlētais speciālists plāno, īsteno un uzskaita ikgadējo instruktāžas pasniegšanu visiem iestādē nodarbinātajiem.

DARĪT PAŠAM VAI ALGOT PRFESIONĀLI?

Ņemiet par piemēru darba devēju, kas nodarbojas ar biroja preču tirdzniecību, kopumā algojot 10 darbiniekus. Uzņēmuma vadītājam ikdienā jārisina pietiekami daudz likstas, jo uzņēmuma specifika ietver gan pārdošanu, gan loģistiku, kur problēmsituācijas parādās regulāri. Kā paralēlu darbību, vadītājs cenšas apzināt ārvalstu tirgus, piemēram, dodoties uz starptautiskām izstādēm un tīklošanās konferencēm. Vadītājam būtu apgrūtināti paralēli produktivitātes celšanai un jaunu tirgu izpētei, doties uz darba aizsardzības mācībām un regulāri pievērsties arī darba aizsardzības instrukcijas izpētei, kas ikgadēji jāpasniedz visiem 10 darbiniekiem. Un tomēr darba aizsardzība ir jāuztur, lai darbinieki būtu informēti par iespējamiem riskiem. Protams, to paredz arī likums. Bet ko darīt, ja algots darba drošības speciālists izmaksā pārāk daudz? Iespējams, rentablākā alternatīva ir izmantot kvalitatīvu ārpakalpojumu, kas novērsīs galvassāpes un ietaupīs laiku.

DARBOJIETIES DROŠĀK AR FN-SERVISS!

Individuāla pieeja, misija padarīt ikvienu darba vidi drošāku, kā arī sertificēta prakse – darba aizsardzība augstākajā kvalitātē, sadarbojoties ar FN-SERVISS. FN-SERVISS ir uzņēmums ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi darba aizsardzības ieviešanu dažādos uzņēmumos, kas strādā atbilstoši ISO 9001:2001 kvalitātes standartiem.

Nepieciešamo informāciju meklējiet uzņēmuma mājaslapā fnserviss.lv, kā arī esat gaidīti kādā no uzņēmuma birojiem/noliktavām Rīgā, Brīvības gatvē 240b vai Valmierā, L. Laicena ielā 2. Darba laikā varat konsultēties, zvanot uz tālruni 67556799 vai rakstot uz fnserviss@fnserviss.lv.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s